18 Mart 2021 Perşembe

“Katılmadığım duruşmada ‘iyi hal indirimi’ almışım”


Mizah yazarı Aziz Nesin’in oğlu Yazar Ahmet Nesin, katılmadığı bir duruşmanın mahkeme kararında, ‘Duruşmadaki olumlu tutum ve davranışları göz önünde bulundurularak’ cezasında indirim yapıldığının yazdığını söyledi. Nesin, mahkemenin, ‘Duruşmada olsaydı iyi olurdu, efendi olurdu’ diye düşünmüş olabileceğini ifade ederek, “İşte Nesin ailesinin davaları da komik oluyor, mizahî oluyor” dedi.

Ahmet Nesin hakkında, Vatan Partisi Genel Başkanı Doğu Perinçek’e hakaret ettiği iddiasıyla, 3 aydan 2 yıla kadar hapis talebiyle dava açılmıştı.

İstanbul 23. Asliye Ceza Mahkemesi’ndeki dava, basit yargılama usulüne uygun olarak dosya üzerinden karara bağlanmış, mahkeme Ahmet Nesin’i 1.620 TL adlî para cezasına çarptırmış ve hükmün açıklanmasının geri bırakılmasına karar vermişti.

Ahmet Nesin, “Duruşmadaki olumlu tutum ve davranışları göz önünde bulundurulduğunda yeniden suç işlemeyeceği hususunda mahkememizde olumlu kanaat oluştuğundan takdiren hükmün açıklanmasının geri bırakılmasına…” ifadesinin yer almasını değerlendirdi.

Ahmet Nesin, kendi YouTube kanalında yaptığı değerlendirmede şunları söyledi:

“Biraz güleyim de ondan sonra devam edeyim mi? Bir daha okuyayım: ‘Duruşmadaki olumlu tutum ve davranışları göz önünde bulundurulduğunda…’ Arkadaşlar, ben Fransa’da oturuyorum. Almanya’da “Artı Gerçek”e yazılar yazıyorum; daha çok oradayım. Pasaportum ve kimliğim olmadığı için Türkiye’ye zaten gidemiyorum. Bu duruşma, yanlış anlamadıysam 23’üncü bilmem ne mahkemesinde, gidemediğim bir mahkemede, mahkemedeki iyi hâlimden dolayı indirim yapıyorlar. Komikliği görüyor musunuz? Yani mahkemenin nasıl teknik hata yaptığını. Bunu nasıl yapıyor? Ya bu mahkeme hayalî; Doğu Perinçek uydurdu bunu yazdı ya da klişeleşmiş bir 5 sayfa var. İsimleri değiştirip aynı cezaları giydiriyorlar. Bunun başka hiçbir açıklaması yok. Bunun gerçekten bir açıklaması yok; çünkü ben orada yokum. Beni hayalî olarak düşünüp de mahkemede varmış gibi, mahkemede olumlu davranıyormuşum gibi düşündüyseniz, bilemem; ama hukuk derslerinde böyle bir şey öğretiliyor mu, bilemiyorum. (…)

(Para cezasını) Ödesem 5 ayda ödeyeceğim. Hem taksitli indirimli satışa girmişim hem de ‘Onu şimdilik ödeme. Biz bedava veriyoruz bu cezayı’ diyorlar. Mahkûmiyet var mı? Var. İndirimli, taksitli, bedava. İyi hâlden kurtarıyorum. Niye? Mahkeme hayalî olarak beni seyretmiş orada. ‘Olsaydı iyi olurdu, efendi olurdu. Doğu Perinçek’e saldırmazdı, dövmezdi.’ Hiç böyle bir şey yaptığım yok ama. Evet, böyle komik bir şekilde ceza almışım. (…) Evet, hayalî davam da böyle oldu. İşte Nesin ailesinin davaları da komik oluyor, mizahî oluyor. Ne yapayım ya? Elimden gelen bir şey yok.”  

Hiç yorum yok: