24 Mart 2021 Çarşamba

“Kılıçdaroğlu genel doğruları söylüyor ama politika üretemiyor”


Gazeteci Gürkan Zengin, CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’nun, tersi savunulamayacak genel doğruları dile getirdiğini ancak neyi nasıl yapacağına dair somut öneriler sunamadığı için güven telkin edemediğini ileri sürdü.

Gazeteci Gürkan Zengin, HaberTürk televizyonunda yayınlanan “Kübra Par’la Açık ve Net” programında, muhalefeti somut politikalar üretemediği iddiasıyla eleştirdi.

“Bugün Sayın Kılıçdaroğlu, daha bugün 9 maddelik ‘ekonomide yapılması gerekenler’ önerisi yaptı. Bu somut öneriler, seçmende karşılık bulmuyor mu sizce?” sorusu üzerine Gürkan Zengin, “Bulmaz. Onlar somut öneri falan da değil, onlar genel doğrular” dedi.

Gürkan Zengin şu değerlendirmede bulundu:

“Kemal Bey, genel doğruları söyleyen bir siyasetçi. Tersi söylenemeyecek şeyleri söyleyen bir siyasetçi. Zaten tersi söylenemez. ‘Efendimi kamuda malî disiplin olmalı’ Evet, ben de diliyorum yani. ‘Efendim şeffaflık olmalı, kurumlar bağımsız kalmalı’. Evet… Bunları dediğiniz zaman insanlar size, “Aaa! Bu beni yönetir. Bu benim sorunlarımı çözer demiyor ki. Bunlar, genel doğrular. Tayyip Bey’in de yapmadığı genel doğrular. Vaktiyle de yaptığı genel doğrular. Genel doğruları söyleyerek… Faiz kaç olacak? Faizi ne yapacaksınız? Dış politika… ‘Komşularımızla iyi ilişkilerimiz olmalı’. Temenni ve genel doğrular. Kemal Bey, genel doğrularını ve temennilerini politika zannediyor. Böyle geliyor siyasete. İnsanlar bunu, hani amiyane tabirle, yemezler. Sen, somut olarak ne yapacaksın? ‘Efendim, ben disiplinli bir yönetim sergileyeceğim, şeffaf bir yönetim sergileyeceğim’. Bu değil. Faiz oranını ne yapardın? Ne bileyim işte dış politikada, PKK meselesinde ne yapardın? Suriye’den askerlerini çeker miydin? ‘Libya’da var mıyız, yok muyuz, niye varız?’ diye sorguluyorsun; Libya’dan çekilecek misin? ‘Biz, bölgesel komşularımızla iyi ilişkiler kuracağız, müttefiklerimizle iyi ilişkiler kuracağız’. Libya’dan çekilecek misin? Kemal Bey, iktidara geldiğinizde Libya’dan askerlerimizi çekecek misiniz? Bu somut sorular. Bunları söylemez Kemal Bey. Genel doğruları söyler; ama Tayyip Bey de şunu yapmıyor: İşte 128 milyar dolar… Demin sözünü ettiğim, hani kamuoyunun gözünde hem alternatif yok ama kendisine kredi vermeye hazır kitleleri de artık eskisi kadar ikna edici olmuyor. Meselâ 128 milyar doları çok daha rahat izah edebilir. ‘Yanlış yaptık’ dese… Çıkıp dese ki ‘Şunu, şunu yaptık. 7 liranın altında tutabilmek için biz, şöyle bir harcama yaptık. Birinci ay şöyle oldu, ikinci ay böyle oldu. Hatalı bir şeydi. Bundan sonra da şöyle yapacağız’ dese, Naci Bey’i getirecekse Naci Bey’i getirse ama onun da arkasında dursa… Anlık, öfkeyle… Veya şöyle dedi bu 128 milyar dolarla ilgili olarak: ‘Para orada işte! Ben yaptım ya işte!’ Yaptın, tamam…”

Zengin, İYİ Parti İstanbul Milletvekili Ahat Andican’ın “Damadını korumak içgüdüsüyle” demesi üzerine de “Kimi korumak için bilmem ama oy alacaksınız ve…” dedi. Zengin, “Merkez Bankası’nın internet sitesinde bilgiler neden güncellenmez? 2009, 2011’den sonraki belli konulardaki bilgilerin güncellenmediğini görüyoruz. Bunun gibi o kadar çok örnek var ki” diye konuştu.

Hiç yorum yok: