20 Kasım 2018 Salı

Ardahan Milletvekili Öztürk Yılmaz, CHP’den ihraç edildi


TBMM CHP Grubu Disiplin Kurulu, Ardahan Milletvekili Öztürk Yılmaz’a “gruptan kesin çıkarma” cezası verilmesi kararını aldı.

TBMM CHP Grup Disiplin Kurulu bu gün toplandı.

Ardahan Milletvekili Yılmaz ve Elazığ Milletvekili Gürsel Erol ile ilgili disiplin dosyalarının görüşüldüğü toplantıda, Öztürk Yılmaz’a, CHP Tüzüğü’nün ilgili maddelerine aykırı eylemleri nedeniyle CHP Grubu İç Yönetmeliği’nin 79’uncu maddesi gereğince “gruptan kesin çıkarma” cezası verilmesine kesin olarak karar verildi.

“Ezan Türkçe okunsun” demiş ve Disiplin Kurulu’na sevk edilmişti


Öztürk Yılmaz, Habertürk televizyonunda yayınlanan “Türkiye’nin Nabzı” programının “Andımız ve ırkçılık tartışması” bölümünde, Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın Öğrenci Andı’nın ezanı Türkçe okutmak isteyenlerin eseri olduğunu söylediğini hatırlattıktan sonra şöyle konuşmuştu: 

“Benim dilim her şeyde okunsun. Ezan Türkçe okunsun kardeşim. Ben anlayayım. Kur’ân, okunsun, anlayayım. Benim dilim, Dünyanın dört bir tarafında konuşulsun, ben anlayayım. Bu nedir bu Türkçeyi bu kadar aşağılamak? Bu, Kaşgarlı Mahmud’a, Divanü Lügati’t Türk’ün yazarı Kaşgarlı Mahmud’a da hakarettir. Benim dilim her tarafta konuşulsun.”

Öztürk Yılmaz’ın bu sözleri medyada tartışma konusu olmuş, CHP de Yılmaz’ı Disiplin Kurulu’na sevk etmişti.

Gürsel Erol’un durumu

Toplantıda, Elazığ Milletvekili Gürsel Erol’un mazeretinin kabul edilerek, sözlü savunmasını 13 Aralık 2018 tarihinde yapması da kararlaştırıldı.

(Haber: Sürur Öztürk)

Hiç yorum yok: