Gazeteci Cemile Bayraktar, “Millî Görüş gömleği çok da ideal
bir gömlek değildi; çünkü İslâm’ın özünde bu “millîlik” dediğimiz şey yok”
dedi.
Yeni Şafak gazetesi yazarı Cemile Bayraktar, CNN Türk’te
yayınlanan “Aykırı Sorular” programında Enver Aysever’in sorularını cevapladı.
“Paralel Devlet” tartışmasının ele alındığı programda
Bayraktar, “Düne kadar ben de Cemaat’e olumsuz yönde bakmıyordum” dedi. Cemaat
içerisinde hiç “Abla” statüsünde olmadığını, öğrenci olarak da yer almadığını ancak
evlerindeki sohbetlerine katıldığını söyledi. Bayraktar, Gülen Cemaati ile
İslâmcı kesim arasında dinin anlaşılması ve tebliği konusunda çok ciddi farklar
olduğunu belirtti. Bayraktar, şunları söyledi:
“28 Şubat sürecinde meselâ bizim tavrımız, ‘Hayır, başımızı
açmayacağız, okula devam etmeyeceğiz’ gibi bir şeydi. Onların tavrı da şuydu: ‘Biz,
bir yere gelmek istiyoruz. Bu nedenle taviz vermek gerekli ve başımızı açıp
okulumuza devam edeceğiz’. (…) Benim Cemaat’le ilgili tavrım şu: Cemaat de bu
ülkede dindar bir kesim olarak ciddi zulümler gördü. Onların da maddî ve manevî
olarak baskı gördüğü zamanlar oldu. Okulları kapatıldı, çok büyük tehlikelerden
geçti onlar da ve sürekli onlarda devletin bir baskısı vardı. Bakın farklı dünya
görüşleri, farklı hayatların içerisinden geliyoruz ya, 28 Şubat’ta bizim
arkadaşların meselâ yorumu vardı; kitaplarını yakan insanlar oldu. Yani hani
kitap yasaklanma gibi bir şey. Meselâ dinî bir kitap, herhangi bir kitap…”
Program sunucusu Enver Aysever, “28 Şubat sürecinin ben,
Millî Görüş’ün iktidarda olmasına karşı yapıldığını, 28 Şubat’ın hemen ardından
‘Biz Millî Görüş gömleğini çıkardık’ diyen başka İslâmcı hareketin Türkiye’de
iktidar olduğunu düşünüyorum. Oraya baktığımız zaman Erdoğan Hükümetinin de
pragmatik olduğunu ve baş açmadıysa bile ideoloji değiştirdiğini söyleyebilir
miyiz?” diye sordu.
Bayraktar, bu soruya, şöyle karşılık verdi:
“Hayır, söyleyemeyiz. Millî Görüşçülük ayrı. Bence şu anda
örneklediğiniz şeyle somut veri birbirinden farklı; zira şöyle bir şey var: Bir
yöntem denersiniz, o yöntem eğer geri tepiyorsa o yöntemi bir daha
kullanmazsınız, farklı bir yönteme geçersiniz. Bu da gayet anlaşılır bir şey;
ama bu Millî Görüş gömleğini giydi ya da çıkarttı… Bence bana sorarsanız, Millî
Görüş gömleği çok ideal de bir gömlek değildi; çünkü İslâm’ın özünde bu “millîlik”,
tırnak içerisinde, ben bir Müslüman olarak konuşmaya çalışıyorum. İslâm’ın
özünde bu millîlik dediğimiz şey yok. Yani Türklük vurgusu olarak da yok. İslâm’ın
içerisinde ümmet anlayışı var; ama ümmet dediğim şey de sadece kendi içinde
Müslümanların hakkını savunan bir yapı değil, sorumluluk üzere bina olmuş bir
yapı. Yani Hristiyan’ın, Yahudi’nin ve Mecusi’nin de hakkını düşünen bir
yapıdır ümmet.”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder