BirGün gazetesinin “Köprüler, yollar yetmedi sıra ambulans
uçakta / Ne Katar’mış ama” başlığıyla manşetten yayınladığı İsmail Arı imzalı
haberde, “Sağlık Bakanlığı’nın, en büyük hissesi Katar merkezli Gulf
Helikopters Şirketi’ne ait olan Red Star Havacılık Şirketi’nden kiralandığı iki
ambulans uçak için ‘günlük iki saat uçuş garantisi’ verdiği ortaya çıktı”
iddiasında bulunuldu.
BirGün’ün haberi, şöyle:
“Sağlık Bakanlığı’na bağlı Acil Sağlık Hizmetleri Genel
Müdürlüğü, 19 Şubat 2018 tarihinde iki adet ve en az iki hasta taşıma
kapasiteli uçağı Red Star Havacılık Hizmetleri Anonim Şirketi’nden 126 milyon
TL’ye kiraladı. Ambulans uçakların 18 Haziran 2018 ile 18 Haziran 2022 yılları
arasında dört yıl boyunca kullanılacağı belirtildi. Bakanlık ile Katar ortaklı
şirket arasında imzalanan sözleşmeye göre, şirkete günlük iki saatlik uçuş garantisi
verildi. Sağlık Bakanlığı, ambulans uçakların hiç havalanmadığı günler için iki
saatlik uçuş bedeli garantisi verdi.
Sözleşmenin “Ambulans Uçakların İşletilmesine Dair Genel
Esaslar” başlıklı bölümünde “Hava ambulansların konuşlanma yeri Gaziantep ve
İzmir olacaktır” denildi ve “Bir ambulans uçak için ödeme garanti edilen günlük
uçuş saati günde iki saattir. Ambulans uçağın tamamı için ödenecek toplam kira
bedeli, uçak için günlük üç saat uçuş bedeli dikkate alınarak hesaplanır”
ifadelerine yer verildi.
Uçaklar uçmasa da
eksik ödeme yapılmayacak
Sözleşmeye göre, “Uçuş sürelerinin garanti edilen uçuş
saatlerinden fazla olması durumunda, fazla hak edişe esas uçuş süresi için
ödenecek uçak bedeli, bir saatlik uçuş fiyatı üzerinden hesaplanarak
yükleniciye ödenecek ve garanti edilen uçuş saatinin tamamlanmaması durumunda
da eksik ödeme yapılmayacak.”
Doktor ve hemşire
şirket çalışanı
İmzalanan sözleşmeye göre, ambulans uçaklarda görev yapan
sağlık çalışanları da aynı zamanda uçakların kiralandığı şirketin çalışanları.
Sözleşmede, “Belirlenen çekirdek personel ile birlikte sözleşme hükümleri
çerçevesinde Sağlık Bakanlığınca kiralanması ve yüklenici tarafından işletimi
hususlarını kapsar” dendi. Bahsedilen çekirdek personele ilişkin de “Bir
ambulans uçakta, en az bir doktor ile anestezi teknikeri, anestezi teknisyeni,
ambulans ve acil bakım teknikeri, acil tıp teknisyeni, sağlık memuru, hemşire
ve ebe olmak üzere en az yedi doktor ve yedi diğer sağlık personeli” açıklaması
yapıldı.
Ticaret Sicili Gazetesi’nde yer alan bilgilere göre, Red
Star Havacılık Hizmetleri Anonim Şirketi’nin yüzde 49’luk ve en büyük hissedarı
Katar merkezli Gulf Helikopters Şirketi. Şirketin yüzde 46’lık hissesi Celal
Emre Dursun’a ve yüzde beşlik hissesi ise Fatih Yalçın’a ait.
Türkiye vatandaşı
ortak şartı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na bağlı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nün resmî internet sitesinde yer alan bilgiye göre ise “Genel Havacılık Yönetmeliği” gereğince Türkiye’de faaliyet gösterecek şirketlerde Türkiye vatandaşı ortak bulunması gerektiği belirtilerek, “Genel havacılık faaliyetleri yapmak üzere başvuruda bulunacak gerçek kişilerin Türk vatandaşı olması, tüzel kişilerin hisselerinin çoğunluğunun Türk vatandaşı olan bir ortakta bulunması zorunludur. Çoğunluğu yabancı ortak olan bir işletmeciden ortaklık yapısını mevzuata uygun hale getirmesi istenir, getiremediği takdirde başvurusu uygun değerlendirilmez” şartı yer alıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder