Gazeteci Ruşen Çakır, CHP’nin 24 Haziran seçimlerindeki Cumhurbaşkanı Adayı Muharrem İnce’nin, bu kampanyayı aslında cumhurbaşkanlığı kampanyası olarak değil CHP liderliğine yatırım kampanyası olarak yürüttüğünü ileri sürerek, “çok büyük bir mahalle baskısı” sebebiyle bunu o tarihlerde dile getiremediğini söyledi. Çakır, CHP’nin kendi yaralarıyla uğraşmaktan Türkiye’nin yaralarına çare bulamayacak duruma sürüklendiğini ifade etti.
İnternetten yayın yapan Medyascope TV’nin Genel Yayın
Yönetmeni Ruşen Çakır, “İnce mi, Kılıçdaroğlu mu?” başlığı altında, CHP’deki
son siyasî durumu yorumladı.
Kemal Kılıçdaroğlu-Muharrem İnce rekabetinden dolayı CHP’nin
kendi yaralarıyla uğraşmaktan Türkiye’nin yaralarına çare bulamayacak duruma
sürüklendiğini ifade eden Çakır, Millet İttifakı’nın da 24 Haziran seçimlerinin
ardından yok olduğunu dile getirdi. Çakır, buna karşılık muhalefetin bir
parçasının, iktidara yanaşma ihtimalinin olduğunu söyledi.
CHP’nin ana gündeminin “Partinin başına ben geçeyim” kavgası
haline geldiğine işaret eden Çakır, bunun kendisini şaşırtmadığını belirterek, “Muharrem
İnce’nin cumhurbaşkanlığı kampanyasını ben, esas olarak cumhurbaşkanlığı
kampanyasından ziyade CHP Genel Başkanı Adaylığı kampanyası olarak gördüm. Bunu
böyle söylemek, o tarihlerde biraz zordu; çünkü üzerimizde çok büyük bir
mahalle baskısı vardı. Buna herkes tanık olmuştur. Muharrem İnce’nin yarattığı
rüzgârla beraber insanlar, en ufak bir eleştiriye bile tahammül edemiyorlardı;
ama görüldüğü kadarıyla Muharrem İnce, esas olarak bunu CHP liderliğine yatırım
olarak yapmış ve muhtemelen de bunu elde edecek ya da elde etme konusunda
bayağı bir önü açık gözüküyor” diye konuştu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder