16 Ekim 2020 Cuma

Danıştay, TÜGVA’nın faaliyetlerini kısıtladı


Danıştay 8’inci Dairesi, Yüksek İstişare Kurulu arasında Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın oğlu Bilâl Erdoğan’ın da bulunduğu TÜGVA’nın faaliyetlerini kısıtladı. Okullardaki faaliyetleri kısıtlanan TÜGVA’nın Yüksek İstişare Kurulu arasında, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın oğlu Bilâl Erdoğan da bulunuyor.

Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası (Eğitim-Sen), açtıkları dava sonucunda, MEB Din Öğretimi Genel Müdürlüğü ile TÜGVA arasında imzalanan protokol kapsamında ortaokul ve liselerde “Medeniyet ve Düşünce Kulübü”nün kurulması ve danışman hoca atanmasına dair protokolün, Danıştay 8’inci Dairesi tarafından durdurulduğunu duyurdu.

Danıştay’ın bu kararında, davaya konu protokolün tesis edildiği tarih itibarıyla, yürürlükte olan haliyle 652 sayılı MEB’in Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname’nin 10. maddesi uyarınca MEB Din Öğretimi Genel Müdürlüğü’nün görev ve yetkisi dikkate alındığında dava konusu işlemlerin MEB’e bağlı resmî ve özel bütün temel eğitim ve ortaöğretim okulları / kurumları ve ortaokullarına yönelik kısmının yetki unsuru yönünden hukuka aykırı olduğu belirtildi.

Kararla birlikte, TÜGVA’nın İmam Hatip Liseleri haricindeki okullarda düzenlediği, “Değerler Eğitimi ve Sosyal Etkinlikler” programları artık düzenlenemeyecek.

Kararın uygulanmasının takipçisi olacaklarını belirten Eğitim-Sen, “Kararın reddedilen İmam Hatip Liseleri kısmı için Danıştay İdarî Dava Daireleri Kurulu’na itiraz edeceğiz. Hiçbir eğitim kurumunu demokrasi ve laiklik karşıtı vakıf, cemaat ve tarikatların eline bırakmayacağız” açıklamasında bulundu.

Faaliyetleri kısıtlanan TÜGVA’nın Yüksek İstişare Kurulu arasında, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın oğlu Bilâl Erdoğan da bulunuyor.

Hiç yorum yok: